Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-10, 11:06   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen normalvektige her?

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Jøsseminhatt. Jeg er 167 og har satt mål til 65-70kg, kanskje nærmere 70..men ser jo nå at hvis 55-60 er mer 'egnet' for den høyden, at jeg har driti skikkelig på leggen :P Crapit, jeg bruker bekjente som 'mal'. En kollega er såvidt litt høyere enn meg, og er 72kg og ser de-ritbra ut såeh..tror ikke et kilo eller tre fra eller til har så mye med saken å gjøre.

Jeg er like høy som deg og har samme målvekt, men jeg tror jeg først vet når jeg er næmere målet hva som passer min kropp. Har ikke noe ønske om å bli skrapa, heller, noe som ellers er mer eller mindre en umulighet med et godt sammensatt lavkarbokosthold, ettersom det fremfor alt er vektregulerende!
Å sammenligne seg med andre er helt håpløst. For noen på vår høyde er en vekt på under seksti kilo helt perfekt, for andre igjen er en vekt på 75 kg optimalt. Det som er viktig er å ha en kurant fettprosent (for kvinner mellom 20-30%), og selvfølgelig at man føler seg vel i sin egen kropp.
Hva andre mennesker veier blir mindre interessant da ingen kropper er like; Kroppsvekt avhenger av så mange ting; kroppsbygning, ramme, beinbygning, muskelmasse, alder, om man har fødd barn, etc etc.
Jeg har en relativt gjennomsnittlig muskelmasse (eller, noe under) og en såkalt lett beinbygning, og tipper at jeg skal ligge på sekstitallet et sted. Men som sagt, det får jeg se.
Jeg hører ikke heeeelt hjemme her, for jeg ligger så vidt over normal-bmi-en, som, ja, er en ganske håpløs målestokk for annet enn helt absolutt gjennomsnittlige mennesker.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat