Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-10, 11:25   #21
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Noen normalvektige her?

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Jeg er 1,67 høy og veier 65.. Vil gjerne ned til 60kg, gjerne under det også... Vet ikke hvilken BMI jeg har..

Hvis du skal ta høyde for BMI så vil du ifølge den ligge på 21, altså normalvektig.
Med dine 65 kg er du også normalvektig

Kommer du derimot nærmere 50-tallet vil du fort bli undervektig...men nå skal en ikke følge BMI/KMI som en bibel, det er strengt talt en ganske dårlig måte å finne ut hva en skal/hva en bør veie, da den er bare generell veiledning. Hvis en på død og liv skal finne ut hva en bør veie så er det bedre å ta en kroppsanalyse. Det kan en f.eks gjøre hos Elexia.

"Inbody 720 gir deg svar på:
Muskulatur i kg
Fettmasse i kg og prosent
Fordeling av muskulatur
Visceralt fett (bukfett)
Idealvekt
Hvileforbrenning
Kroppsbalanse
Vannmengde "

Jeg er ikke høyere enn 168 cm og ifølge en slik test skal jeg veie rundt 65 kg.. når jeg tok den hadde jeg relativt grei muskelmasse, litt usikker på hvor jeg ligger nå, da jeg tok den testen rundt jul i fjor. Litt dyr test egentlig, rundt 500 kr. En kan nok også ta denne her andre steder enn Elexia

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat