Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-10, 18:01   #1
Superbolla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 48
Innlegg: 24
Superbolla er på en erverdig vei

Mat for ungene!

Jeg har veldig stor tro på type steinaldermat, og for min del kan jeg ikke spise mye sukker og karbohydrater før jeg er helt på vidda... Jeg er konstant sulten på karbohydrater...

Men, jeg tenker på ungene! (2 og 5 år) Jeg prøver å konse på at de får mye kjøtt, avocado, tomat, paprika, fisk, egg osv, men fyttigrisen så fort gjort det er at det blir mye karboer på dem... :P
Hvordan bør barn spise? Synes det er litt drastisk å kutte brød og korn til dem, trenger de det? Er det ok med rismelk i stedet for vanlig melk, soyayoghurt?
Litt fullkornspasta, brun ris og potet..? Hva med fett? Hvor mye og hva? Unger er jo gjerne litt kresne i kosten, og får ikke i dem alt mulig heller.. Ellers skulle jeg gjerne kuttet brødmat og servert masse grønnsaker i stedet...

Litt sukker blir det fort, da... I yoghurt, is nå og da, lørdagsgodt og bursdager.. Og litt må dem få... Men i det daglige, hva er best da?

Eldstejenta er på ingen måte tykk, men jeg ser at hun har anlegg for å legge på seg, og det vil jeg gjerne unngår, og heller legge inn gode kostvaner tidlig..

__________________
Vet du hva kalorier er?
Det er små uhyrer som lusker rundt i huset om natten, og syr inn klærne dine mens du sover...

Superbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman.. Svar med sitat