Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-11, 08:14   #105
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbodebatt på NRK 1 i morgen torsdag 13. oktober kl 2130

Greit med en debatt der deltagerne får prate ut og forklare hva de mener, noen blir "avslørt" i forhold til hva de faktisk kan

Og så satte jeg på nyhetene på NRK1 nå, der stod det "Lavkarbodiettene - Uetisk og usunnt å droppe karbohydratene". Anne Spunkland, professor i anatomi ved Universitetet i Oslo var gjest i studio.
Det mest positive jeg fikk med meg var at friske ikke trenger spise lavkarbo, men at om man spiser for mange karbohydrater så vil det lagres som fett. Og at kroppen klarer å lage de karbohydratene den trenger.
Men årsaken til at man gikk ned på lavkarbodiett var at man "ble litt kvalm og uvel og mistet litt matlysten". Som de passer på å lære medisinstudentene er det hvor mye du spiser som gjør om du går opp eller ned i vekt. Sukk. Hun fikk også reklamert litt for kakeboka som hun akkurat har gitt ut, for at alle skal få kaker. (Dvs kaker for allergikere bl.a. Det har jeg sansen for da, til sitt bruk. Selv om jeg nesten får vondt av tanken på smørkrem laget av melkefri margarin )
Ja, ja - jeg matte bare furte litt. Ble så glad over debatten i går, og så ble jeg litt lei meg over at hun fikk stå uimotsagt i dag.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat