Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-14, 18:07   #216
hadepasta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 39
hadepasta er på en erverdig vei

Sv: Auguststartere 2014

Opprinnelig lagt inn av miss sophie, her.

Hei!

Jeg håper jeg kan få henge med dere selv om det er lovlig sent? Startet så smått 25 august da om det skulle telle for noe?

Jeg kan jo fortelle litt om meg selv, og skal gjøre mitt beste for å fatte meg i korthet, da jeg tenderer å skrive halve romaner når jeg først setter igang..

Jeg er 32, født&oppvokst&bor i Trondheim, og kan vel karakteriseres som den typiske jojo-slankeren. Jeg har prøvd litt forskjellig, alt fra VG's vektklubb, Easy Life,Rikshospitalets suppediett m.m. Jeg har gått opp og ned fra 75kg til 97kg til 82kg til 90kg, som er utgangspunktet mitt nå.

Grunnen til at valget falt på lavkarbo var på anbefaling fra fastlegen. Jeg fortalte hvordan det var ift mat, energi, overvekt, oppblåsthet og smerter i kroppen, og hun anbefalte på det sterkeste lavkarbobasert kosthold. Jeg begynte å lese om lavkarbo, og har trålet trådene her inne, samt lest "hundrevis" av artikler om temaet I tillegg begynte jeg så smått å legge om kostholdet og jeg har allerede fått mer energi, mindre vann i kroppen, og det ser ikke lengre ut som jeg er 9 mnd. på vei! Hurra! Det å legge om kostholdet denne gangen har mange flere merkbare, tydeligere fordeler helsemessig sett, i tillegg til å gå ned i vekt, og det merkes godt! Stressnivået er mye lavere nå enn ved tidligere slankeperioder! Godt!!


Har allerede funnet noen lavkarbo-oppskrifter som jeg digger, men hovedsaklig tror jeg det er Nannahs supergode knekkebrød http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214&highlight=nannahs+knekkebr% F8d som vil redde meg fra å gå lei, samt at de har ei nydelig sjokoladekake på Sunkost som hjelper på det verste sjokoladesuget! (Den deler jeg opp i små stykker, har i fryseren, og tiner etter behov!!). Foreløbig har jeg ligget på ca. 50 g karbo, men ønsker å ned på 20 g for så å regulere til jeg finner det riktige nivået for meg. Også håper jeg at jeg etterhvert vil få enda bedre oversikt på hvordan man regner net-karbo! Målet er 15 kg ned, og bedre helse!

Ellers er jeg snill&grei, har en nydelig sønn på 13 år, og verdens søteste kaninjente på 4 år!


Det er virkelig det beste med lavkarbo, at man ikke ser gravid ut lenger. Lykke! Slipper å være så oppblåst hele tiden.. Velkommen i gjengen

hadepasta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat