Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-07, 09:31   #35
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Absolutt ikke! Jeg ler ikke av mine egne venner på den måten. Hadde en av mine venner påstått noe slikt, hadde de enten vært syke eller faktisk opplevd det. Ingen av delene er noe å le av.
Jeg har forresten venner som har vært (om mulig) enda større skeptikere enn deg, VIRKELIG store skeptikere. De har hånet og ledd av alt "overnaturlig" og vært skikkelig vitenskaps-tilhengere som avfeide absolutt alt slikt. Ja, som deg. Noen av dem har, etter egne opplevelser, snudd helt om. Det er nesten skremmende hvordan de har snudd. Dette er mennesker som ville plukket fra hverandre andres opplevelser ned til den minste detalj for å finne en rasjonell forklaring. Allikevel tror de nå, pga. det de selv har opplevd. Interessant.

Definer syke da. Vi mennesker kan gjerne ha en opplevelse som føles helt ekte for oss (jeg har hatt flere drømmer hvor jeg har vært helt sikker på at det virkelig har skjedd) og vi vil påstå at det er sant. Det betyr jo ikke at man er syk i hodet av den grunn. Eller kanskje man er syk da, man har nå hvertfall en redusert funksjon for å skille mellom sannsynlig virkelighet og det man har opplevd.

Det er ikke sannsynlig at engler eksisterer, så hvis jeg opplever noe slikt, så ville jeg ikke trodd på det.

Interessant å høre om vennene dine, hva var det som fikk dem til å bli overbevist om noe annet? Det må virkelige noe drastisk til for at et menneske som har økt bevissthet skal klare å legge bort fornuft og rasjonaliteten. Hva er disse opplevelsene? Hvis dette er noe som kan rokke med fornuftige menneskers tro, da burde det være mer allmennkjent og tilgjengelig slik at alle kan bli mer "åndelige".

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat