Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-09, 17:36   #1
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hvorfor så mye fett?

Hei! Jeg er helt ny her, men har brukt mange timer på å lese innlegg og blogger. Det er et fantastisk forum! Utrolig hvor positive og støttende alle er. Jeg har knapt sett et negativt innlegg. Det er veldig motiverende og lærerikt å surfe rundt på sidene.

Så til spørsmålet mitt. Selv etter å ha lest til øyet har blitt stort og vått har jeg ikke skjønt poenget med alt det mettede fettet i Ketolysekuren. Det eneste jeg har sett er at det skal stille sulten, men det gjør jo en proteinrik diett også, så vidt jeg har skjønt? Jeg plages i hvert fall ikke av sult, selv om jeg bare spiser en brøkdel av den mengden mat jeg har vært vant til.

Jeg startet 5 januar og har gått ned 10 kg allerede. Det har gått litt tregere den siste uken, men det skulle vel bare mangle. Holder meg knallhardt til 10-20 karbohydrater per dag (hovedsaklig fra grønnsaker og youplait 0,1% yogurt), 50-60 gram proteiner fra magert kjøtt, fet fisk og egg, et par teskjeer med umettet fett (raps og olivenolje) og 2-3 liter vann.

Jeg er veldig spent på om noen mener jeg bør øke fettandelen, og i så fall hvorfor? Og så beklager jeg hvis dette er besvart andre steder på forumet. Jeg har så langt ikke funnet en forklaring jeg har vært helt fornøyd med. Så kom igjen alle Ketolysejunkies - enlighten me

  Svar med sitat