Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-09, 18:04   #4
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor så mye fett?

Hei Danish! Takker for veldig raskt og interessant svar.

Jeg skjønner det med metthetsfølelsen og smak (jeg elsker fløtesauser). Men jeg har tenkt at jeg ikke behøver å spise fett bare fordi jeg KAN gjøre det. Better safe than sorry

Så til de andre punktene dine. Jeg må innrømmet at jeg kun har lest Lindberg, og ikke noen av de andre, så jeg kan være litt farget av forklaringene der.

Jeg har lært at det er mangel på Tyroksin som førte til hypotyreose, og at mettet fett tvert i mot hadde en negativ effekt i form av "dårlige" eikosanoider, mens glukagon produserer "gode" eikosanoider fra umettet fett. Men jeg er åpen for alt. Har du noen undersøkelser/dokumentasjon på at mettet fett kan motvirke hypotyreose eller stoffskiftet generelt?

Det samme gjelder mettet fett og insulin-resistens. Jeg finner ikke noen slik sammenheng når jeg surfer på nettet?

Når det gjelder kolesterol/fett og celledannelse, så har alt jeg har lest fortalt meg at det er protiner som benyttes for å bygge celler og muskler. Men jeg er som sagt åpen for det meste, bare det er dokumentert.

Som du sikkert skjønner så er jeg veldig opptatt av vitenskapelige forklaringer. Jeg har fått utrolig mange a-ha-opplevelser i forhold til min egen livsstil når jeg begynte å lese om disse tingene. Men fortsatt så skjønner jeg ikke helt dette med mettet fett. Har du noe mer informasjon til en stakkars uvitende sjel?

Takker

  Svar med sitat