Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-09, 22:20   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor så mye fett?

Opprinnelig lagt inn av Summergirl, her.

Men hva er egentlig "lite" og "mye" fett???
Er ca 40 g smør + en fløtedæsj, seterrømme, ganske mye ost og bacon nesten hver dag lite eller mye fett? I forhold til hva du spiser f.eks.

I forhold til antall karbohydrater. Da jeg spiste ketogent og spiste 20 gr kh om dagen prøvde jeg å ligge på et forholdstall energiprosentmessig på minimum 60% fett om dagen, helst opp mot 70%.
Om jeg kom under 60, så stoppet det meste opp. Det gikk mye av seg selv.
Da jeg senere fant ut at jeg har kaseinintoleranse, så ble det litt verre, men jeg har i stedet beveget meg litt mer mot Lindberg, men spiser fortsatt en god del fett, men også belgefrukt og nøtter. Da går det litt saktere, men magen min har der bedre uten meieriprodukter.
Verdiene mine ble forresten superbra etter en stund på ketogen kost, kolesterolet stabiliserte seg på et pent tall, blodsukkeret mitt gikk ned til et normalt nivå, blodtrykket gikk ned, og det meste med allmenformen ble i det hele tatt mye bedre med en fettrik kost.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat