Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-09, 14:37   #18
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?

Jeg vet ikke, men synes det virker som mange løper rundt med en masse tall og gram i hodet her inne?
Hvorfor? Kanskje det er for mange "kurer"? Jeg vet ikke, er jo ikke Gud, men siden jeg har bestemt meg en gang for alle å vinke farvel til høykarbo for resten av livet, så har jeg endret mitt tankesett. Før var min basis karbohydrater. Nå er det fett. Altså bare en annen, og mye sunnere form for energi. Så plusser jeg på litt protein, ca 80 gram om dagen. Noen dager mer, opptil 100. Får jeg lyst på en tomat i dag, spiser jeg det. Eller en løk. Kanskje en brokkolikvast. Jeg tenker som så at så lenge jeg spiser NOK fett, så går det bra. Mye mettet fett er som kjent sunt (skaper en god del god LDL kolesterol, pluss HDL), høykarbo er som kjent skaperen av mye dårlig LDL.
Så spørsmålet om hvor mye fett forvirrer meg litt. Er det mulig å få i seg for mye? Ikke for meg, jeg blir mett av mye fett og protein, og da spiser jeg ikke før jeg blir sulten igjen. Noen ganger tar det 5 timer, andre ganger 10. kroppen styrer fullstendig her.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat