Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-12, 09:34   #18
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Har sunnhet blitt en sykdom nå?

Opprinnelig lagt inn av Sjøstjerne, her.

Å hvis man er naturlig tynn, eller har slanket seg så er man plutselig sykelig. Har selv flere venniner som lever innenfor normal BMI, men som får pes nesten dagelig fordi de er hva folk mener "altfor tynne", mens en annen vennine som sliter med overvektig blir alltid rost opp i skyene om hvor vakker hun er.

Jeg har også fått mange kommentarer av typen "nå må du ikke bli for mager da" før. Har du BMI rett over 20 og/eller spinkel beinbygning er det dessverre mange som gjerne vil kommentere. Jeg var iallfall ikke undervektig da jeg fikk slike kommentarer.

Jeg tror at en del (alle?) av de som kommenterer på slikt egentlig har egne issues. Kanskje er det rett og slett mye lettere å sette en merkelapp på andre enn å ta tak i egne problemer. Jeg har inntrykk av at de som kommenterer på slikt er godt over gjennomsnittet fiksert på vekt og utseende, iallfall de jeg har møtt IRL som kommenterer slike ting.

Jeg vet ikke hva slags kommentarer overvektig får direkte, men jeg har sett og hørt at overvektige får blikk og blir snakket om. Det er selvfølgelig ikke noe bedre.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat