Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-11, 00:14   #42
karbofrøken
Juniormedlem
 
karbofrøken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 41
karbofrøken er på en erverdig vei

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Selv om jeg ikke røyker og trener regelmessig klarer jeg heller ikke helt se hva som er problemet TS og karbofrøken tar opp.

Jeg trodde ikke man måtte være perfekt for å tro veldig sterkt på noe og dele dette med andre. Selv om jeg hadde røyka så ville jeg absolutt anbefalt dietten til andre som sliter med vekta.

Hadde jeg hatt et alkoproblem ville jeg absolutt tatt imot hjelp av andre selv om de røyka og ikke trente selv. Samme med vektproblemet, jeg ville tatt i mot hjelp selv om ikke den som hjalp meg levde et perfekt liv

Å ha tro på noe og snakke med andre om dette føler jeg ikke betyr at man ikke kan ha noen feil og mangler på andre måter.

Når du skriver "misjonere" høres det fryktelig negativt ut. Som om vi alle sammen som snakker med venner og bekjente om dette er fanatiske. Er i en sektklubb eller noe. Det er selvfølgelig ikke slik, og jeg tipper flesteparten av oss har et relativt edrulig forhold til lavkarbo.

Det er flere tråder som startes på dette forumet hvor folk ikke tør snakke om lavkarbo, prøver å skjule at dem går på lavkarbo enn folk som har problemer med at dem misjonerer om lavkarbo

Selvsagt må en ikke være perfekt. Men jeg synes det er litt rart at en kan være veldig opptatt av helse på den ene siden(kosthold), mens nærmest "gi blaffen" på den andre(røyk).Med det sagt så er det ikke dermed BEDRE å gi blaffen i både kosthold og røyk, tvert imot! Men en kan undre seg. På samme måte som jeg undrer meg når jeg ser lungeleger som røyker. Eller toppidrettsutøvere som spiser junk. Er en fordomsfull fordi en synes sånt er rart? Jeg synes ikke det, men det er lov å være uenig.

karbofrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat