Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-13, 22:57   #4
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Introduksjon av fast føde

  • Du trenger ikke gi gi grøt og korn.
  • Du kan la barnet spise selv istedet for å styre med mating, de klarer det. Mye enklere for alle og bra trening for barnet. Lag til passe myke biter som barnet kan holde selv, eller noe annet som de kan gnage på men ikke sette i halsen. Dessuten blir de veldig fornøyde med å få spise sammen med resten av familien og prøve selv.
  • Egnet: avocado, broccoli og andre grønnsaker, ulike typer frukt, jeg lot barna få kjøtt, eggeplomme og fisk fra 6 mnd. Tok lite salt og krydder i vår middag og ga egnede biter til barna, for eksempel reinskav. Under oppsyn.
  • Du kan også la barnet få en skje som "leke" til måltid der det er egnet, og prøve det også selv. Ja, det blir gris, men jeg har klart inntrykk av at barn lærer ved trening, og de får jo spist også, om det så er med hendene eller skjea. Og dersom det blir lite spising, så er jo uansett morsmelk anbefalt som hovedføde i starten, så da gjør det ikke noe om det blir mye smaksprøver og ikke så mye i magen. Innføring av fast føde skal uansett være gradvis, og da fungerer det når barnet lærer gradvis å spise selv.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat