Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-11, 08:42   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Rett tenkinig danker ut alle slankekurer - Stvgr. Aftenblad 23.11.

Jeg kan nå bare snakke for meg selv, for jeg har ingen medisinske årsaker til min overvekt.. Og dette stemmer 100% for meg. Jobber jeg med det mentale så lykkes jeg, "bare" slanker jeg meg med fullt fokus på maten så går det til h***** uansett. Det er bare synd det er sånn en fulltidsjobb å endre tankemønster, vaner og alt sånt.

Blir ofte litt overrasket over det ensidige fokuset på MATEN her inne og ikke på det mentale. Tror nok mange hadde hatt godt av å jobbe litt med det. Det finnes da en haug med mennesker som spiser for å trøste, feire osv. Det er nok ikke alle som har blitt overvektige fordi at de har noe fysisk i utgangspunktet som tilsier at de skal bli det.

Selv spiser jeg bare på autopilot og det hjelper masse å bare prøve å spise litt bevisst. Som oftest lager jeg meg mat, setter meg ned foran TVen eller PCen også hiver den innpå. Så kommer jeg på, etter fem minutter, at "oi, har jeg spist?". Har ikke smakt, tygd eller noenting. De gangene jeg virkelig jobber med bevisst spising føler jeg meg mettere, mer tilfredsstilt og har ikke trangen til å skeie ut osv.

Men ja, det er en stor jobb å gå i gang med dette.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat