Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-11, 13:22   #17
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Rett tenkinig danker ut alle slankekurer - Stvgr. Aftenblad 23.11.

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Har innimellom planer om å lese "slukk lyset" som Ims har oversatt til norsk. Om døgnrytmer og sesongvariasjoner, hormoner og immunsystemet. Synes det er spennende temaer.

<snip>

Men akkurat det med at vi er så sammensatte vesener, og at det er så mange forskjellige ting som påvirker oss og som gir utslag på forskjellig vis. Det tror jeg ikke jeg kommer til å endre på en stund.

Og for meg blir det et tankekors i forhold til (medisinsk) forskning. Jeg tror det er begrenset hva vi kan forske oss frem til som sannheter. Fordi det ikke er mulig å se hele bildet. Dette blir ofte glemt av mange, når man har funnet "løsningen" på noe. Og sannheten blir formidlet med store bokstaver
<snip>

Hva heter den boka? Er den engelsk opprinnelig?

Forskere og forskning blir som de blinde menn og elefanten
http://en.wikipedia.org/wiki/Blind_men_and_an_elephant

Men likevel kan det være nyttig å forstå mer om hhv "snabelen" eller "halen" - også for så forstå "elefanten".

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat