Tråd: Mål!
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-09, 12:43   #21
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mål!

Jeg fant boken jeg lette etter: Tenk deg et bedre liv av Annastina Vrethammar. Utgitt på norsk på Grøndal. (Den med Vannmannens bokhandel). Den er utgitt på Grøndal, er gammel, men du finner den sikkert på biblioteket. Hun flyttet til New York med barna, hvor hun bl.a. holdt kurs i positiv tenking. Jeg huske en episode i boka, hvor en fattig, arbeidsløs musiker som gikk på et av hennes kurs, kom nedtrykt og mistroisk på en kurskveld og sa at "dette virker ikke". Hun spurte overrasket om det ikke hadde hendt en eneste positiv ting i livet hans i løpet av kurstiden, og han svarte molefonken: "Nei, jeg blir ikke rik av dette, jeg får bare mer og mer arbeid!" Hvorpå hun ser på ham og svarer: "Tror du Vår Herre sender postanvisninger?"
Han hadde affirmert på penger, men overhodet ikke på måten pengene skulle komme. Det gjør meg litt lattermild, for det har hendt meg mange ganger når jeg har affirmert på ting, og det har tatt litt tid før jeg oppdaget at OJ! Kom det den veien! Så det gjelder å være oppmerksom og ikke ha kikkertsyn. Når det gjelder vekta mi, skal jeg ha ALLE veier åpne heretter. Skal lese boka på nytt, finner sikkert noen nye gullkorn, eller blir minnet om gamle. Så står vi på, ikke sant? Livet er ikke bare penger og vekt, men så mye, mye annet. Men det er klart at det blir lettere når man er kvitt ballasten!

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat