Tråd: Treningsforum
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-13, 08:03   #14
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Treningsforum

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Får jeg valget mellom å være superfit og en god mor til mine barn gjør dette meg mer lykkelig enn å være overvektig og en god mor til mine barn.

Enkelt og greit.

Det er vel ikke mange som velger det siste hvis de har valget? Poenget er jo at det IKKE er enkelt og greit for de fleste
Hvis man velger å trene flere timer hver eneste dag samtidig som man har tre små barn så tviler jeg på at valget er veldig enkelt. Jeg tviler på at det ikke går på bekostning av noe annet. Jeg kritiserer ikke at man prioriterer dette, men jeg er meget skeptisk til at dette er et ideale. Et man mer vellykket om man får dette til?
Men det er egentlig ikke dette som er problemstillingen. Prøver hun egentlig ikke bare å vise at siden hun har fått dette til, så kan jo mange andre også komme i bedre form? Med og uten barn? Selv om signalet hun sender er veldig klønete, så kan det oppfattes som at man ikke skal glemme sin egen kropp og helse. Barn eller ei. Vær bevisst kosthold og helse, pass på deg selv, vær god mot deg selv. Ingen trenger å trene fem ganger i uka for å tenke på egen helse.

Når det er sagt, jeg kjenner opptil flere mødre som er overvektige og i kjempegod form, som løper opp på fjellet flere ganger i uka og som trener mange ganger i uka. Og de virker veldig lykkelige, selv med høyere BMI enn den normale så helse og lykke avhenger ikke nødvendigvis av at musklene i magen synes.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat