Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-13, 23:04   #1
Student1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 16
Student1 er på en erverdig vei

Erstatning for havregrøt?

Jeg er en ernæringsinteressert jente som har lest/leser mye om lavkarbo. Har prøvd to-tre ganger i to-tre uker hver av gangene (ja, altfor kort tid!), men jeg synes det blir kjedelig etter hvert. Jeg savner ikke godteri, boller eller kaker, men små, hverdagslige ting som for eksempel havregrøt til frokost.

Jeg har aldri vært noe glad i fettrik mat som fløte, rømme, ost, majones, sauser, smør, osv. Det er derfor ikke noe alternativ for meg å spise fløtegrøt eller mandelgrøt (har prøvd det siste). Noen lurer kanskje på hvorfor jeg da vurderer å gi meg i kast med et kosthold som gjerne består av en rekke matvarer jeg ikke liker, men jeg tenker da å legge meg på en litt annen linje bestående av masse grønnsaker (selvsagt), proteinrike matvarer (kjøtt, cottage cheese, egg, osv), og fett fra nøtter, oliven- og rapsolje, fet fisk ol. Men havregrøten (eller noe lignende) klarer jeg meg foreløpig ikke uten.

Spørsmålet mitt er da som følger: Er det noen som har en god oppskrift på lavkarbogrøt? Det ville jeg blitt veldig takknemlig for Kan legge til at jeg er sunn, frisk, slank og treningsglad!

Student1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat