Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-11, 13:05   #9
Frøkendings
Medlem
 
Frøkendings sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: På landet :) (utenfor Bergen)
Alder: 42
Innlegg: 108
Frøkendings er på en erverdig vei

Sv: Metformin og bivirkninger

Hjelpe meg for en dose du ble satt på! Sitter her og leser og fikk nesten vannet i vrangstrupen over det! Det er iallefall rart at du har bivirkninger... Jeg fikk metformin for første gang for et år siden, med streng beskjed om å ta 1x500mg i 14 dager, for så og øke til 2x500mg om jeg tålte det. Jeg kan ikke beskrive hvor dårlig jeg ble på dag 1 av tablettene, så etter en uke ga jeg meg (i smug). Jeg var konstant kvalm, kraftig diare, brusing i hårrøttene, nummenhet og utrolig dårlig! Tiden gikk, og resepten jeg hadde fått ble liggende. Symptomene mine på pco og insulinresistens begynte å bli skikkelig plagsomme, og vekten økte..Fikk mer kunnskap om metformin via nettet og bestemte meg for og prøve igjen. Nå går det så mye bedre! Jeg anbefaler deg og prøve deg frem, og ikke ta så høye doser! Ang å prøve seg frem, tenker jeg mer på hvilken mat du klarer å spise uten å bli dårlig. Og så er jeg så enig i innleggene over her med at du må ta tabletten MED mat! Det er veldig viktig... Jeg har ikke merket vektnedgang på metformin, men jeg merker at jeg har mer energi enn før. Den følelsen i huden du snakker om har jeg i ny og ne, men det er blitt bedre. Det går seg nok til!
Masse lykke til

Frøkendings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat