Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-11, 23:37   #6
IdunSukkerfri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 16
IdunSukkerfri er på en erverdig vei

Sv: tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Atkins syns jeg høres så alvorlig og vanskelig ut, jeg. . .


Jeg driver på å leser meg frem til info for å komme inn i dette.. Helt ærlig har jeg ikke så mye peiling på lavkarbo når det gjelder de forskjellige "kurene". Trodde ketolyse var en DEL av atkins. Skjønner ikke helt hele greia, har skjønt at ketolyse er det samme som induksjonen i atkins, og at det er flere faser av atkins etter dette hvor man øker karbohydratene? Korret meg her

Men hva med ketolyse da? Hvorfor skal det være mer stress? Ville tro det er "hardere" hvis man skal holde seg veldig lavt på karbohydratene hvis man ikke øker etterhvert. Eller tar jeg feil her? Føler meg en smule dum her nå, jeg leser som bare det men trenger å få det inn med teskje.. Tydelig at jeg er helt ute å kjører

Jeg hadde trodd at det handlet om å holde seg rundt 20 karbs (eller litt mer?) om dagen en fase før man kan spise litt mer? Vil gjerne inn i ketolyse om det kan gi meg resultater i tillegg til å få litt kontroll igjen, men kan jo ikke være det for alltid Jeg ønsker ihvertfall å kunne spise litt frukt etterhvert, å alikevell holde meg til 100-150 (lavkarbo er vel kvalifisert mellom 50-150 har jeg skjønt?) videre. Tror ikke jeg kommer noe særlig over 100 uansett hvis jeg venner meg til mer fett...

Unnskyld alt rotet, hvis noen kan forklare ketolyse og det jeg skrev over her så blir jeg glad, eller link. I morgen skal jeg få tak i bøker så jeg får det ordentlig inn selv, men litt hjelp i tillegg til lesing her hadde vært fint

IdunSukkerfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo :) Svar med sitat