Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-11, 20:12   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan man drikke lavkarboøl hver helg?

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Ja, ikke sant. Det er jo en dans på roser nesten hele tida. Og for fettforbrenningens skyld (- og vektnedgangens !) bør man passe MENGDEN og TYPEN alkohol, slik at det ikke kommer for mye karber på toppen av det hele. Bortsett fra et uhell i går (for mye rødvin ), har det gått greit

Herlig! Mengden, jojo. Mange tåler litt mindre alkohol i ketose, men det opplever jeg som en vanesak. Jeg tåler mindre alkohol nå enn jeg gjorde før, men det skylder jeg vel heller på åtte bmi-poeng mindre enn ketosen nå som det har gått så mange år.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

En ting jeg ville hatt i bakhodet er uansett at leveren jobber ganske hardt på et slikt kosthold både med oppresnking i kroppen, og omdannelse av fett til ketoner. Å belaste den ytterligere med alkohol (som er en av de verste giftene man kan gi kroppen) i tillegg kan slå uheldig ut på sikt.

Nåvel. Jeg kan med sikkerhet si at kroppen min på generell basis får mindre gifter tilført kroppen fordi jeg spiser så mye renere mat nå enn før, og leveren får heler ikke noe mere jobb enn før via det faktum at også sukker blir omgjort til glukose derfra, og så lenge man får i seg nok grønt så slipper leveren den berømte glukoneogenesen. Sånn sett tror jeg nok kroppen min har en bedre forutsetning for å takle en flaske vin eller to i løpet av en og annen helg nå enn på et høykarbokosthold!
At kroppen forbrenner alkohol før fett er nå en ting, det er greit å vite, men jeg vet ikke helt hvor du vil med dette siste innlegget. Hvorfor mener du alkohol er spesielt uheldig på dette kostholdet, og hva vil skje på sikt?
Det var bare det jeg ville si, nå skal jeg tilbake til elgkjøttet og rødvinen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat