Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-05, 19:48   #97
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Og enda et spørsmål: Jeg ser at det beste er tre måltider om dagen. Har det noe å si om måltidene ikke kommer til samme tid hver dag? Har en jobb med varierende arbeidstid og jeg får ikke til å ha samme rytme uka igjennom.

Nei, det er helt opp til deg selv (og kroppen din..)! Poenget her er at du vil være mett LENGE av gangen på grunn av at kroppen bruker lang tid på å ta opp fettet fra fordøyelsessystemet, noe som medfører at du har en jevn og stabil tilførsel av energi i mange timer. Du vil oppdage dette når du har spist et OE måltid med anbefalt mengde med fett...tro du meg...

Derfor trenger du ikke henge deg opp i klokka, men heller lytte på din egen kropp, og spise når den vil ha mat.

Husk og at mange til slutt havner opp på 2 måltider pr fag på OE, dog må man da passe på å få i seg nok næringsstoffer i løpet av disse måltidene!

Høres kanskje fælt ut for mange, men poenget er at man rett og slett ikke er sulten lengre- og mister lysten til å til stadighet å putte noe i munnen, noe man ofte måtte gjøre på blandingskostholdet man hadde før, og som så ble en vane også på lavkarbo...

Selv spiser jeg 3 måltider for å holde det sosiale sammen med familien gående. Lager vanlig mat med svinekjøtt som basis til hele familien, men en ekstra saus av creme fraiche, sopp el.l. til meg selv istedet for mye av det andre tilbehøret... og her er mulioghetene mange!

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat