Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-14, 13:16   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Trening uten karbo

Grunnen til at jeg spurte om hvor lenge du har vært i ketose er, som du jo allerede har fått svar om, at det tar en stund før kroppen har omstilt seg til fullt fettforbrenningsmodus og i den perioden kan det være greit å holde aktivitetsnivået moderat. for noen snakker vi om 3-4 uker for andre kan det ta opp til 3 mnd. Det betyr ikke at du ikke an trene men må ta det litt roligere og kanskje trene på en annen måte i en periode.

Selv opplevde jeg at da jeg kom skikkelig i gang med ketosen hadde jeg en utrolig energi og utholdenhet, men jeg er tung i koppen og intervalltrening (som jo fotball kan sies å være) eller andre eksplosive treningformer ikke fungerer så godt. Langturer og stryketrening er så lett som bare det, for meg da.

Jeg spiser ikke noe spesielt hverken før, under eller etter trening, for det er det som fungerer best for meg. Selv på langspinn (ca 4 timer) fylte jeg bare på med litt mandler og en ts cocosa da de andre gumlet frukt og drakk sukkervann.

Du har jo fått noen råd om hva du kan fylle på med og når du trenger noe raskt kan jo f.eks en Skyr, noen nøtter eller noen bær (nå i bærsesongen) kanskje fungere. Noen trenger mer fett og da er det jo f.eks en ost som Babybel, et hardkokt egg o.l. som kan være noe. Her må du bare prøve deg frem for å finne det som fungerer best for deg.

Hvor mange kh får du i deg daglig sånn ca? Trener du mye/ofte?
Det kan være hensiktsmessig dersom du trener mye og ofte og gå litt på opp på daglig kh inntak. Du kan fortsatt være i ketose og gå ned i vekt selv om inntaket ligger på 50-60 g kh daglig. Det kan også gjøre at du føler deg lettere i kroppen. Ligger selv på det nivået for jeg har funnet ut at passer min kropp best, er fremdeles i ketose.

Men som sagt først må du gi kroppen din tid til å venne seg til ketosemodus

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat