Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-12, 17:13   #12
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: LCHF på Farmen 2012

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg har aldri sett på "Farmen", så jeg aner jo egentlig ikke hva dere snakker om.

Jeg har ingen underliggende sykdommer eller metabolske forstyrrelser, med mindre jeg spiser store mengder kornprodukter som f.eks. havre. Jeg ville nok takket nei til å delta hvis jeg ikke kunne ha spist et nogenlunde sunt kosthold. At jeg dermed skulle havne i kategorien du beskriver som "en som lar kostholdet styre livet sitt" finner jeg noget underlig.

Jeg vet at du også er veldig klar over at kornprodukter kan ha andre uheldige "bivirkninger" enn at det trekker insulin. Det var derfor jeg ble litt overrasket over kommentaren din.


-

Jeg er ikke sikker, men mener å ha hørt at havre er den kornsorten som inneholder lite eller ingen fytater o.l. men selvfølgelig stivelse. På fitnessbloggen blir havre omtalt som den kornsorten man kan spise uten å få de negative følgene som andre kornsorter gir.
Jeg er enig med Vegard, om at han ikke bør holde så hardt på regimet om det ikke er annet enn havre å spise - for om man ikke spiser NOE og jobber hardt, vel, de fleste vet jo hvordan det går. Mat må en jo ha.
Derimot mener jeg det er litt tøft å si at ALLE reagerer sånn og sånn med hardt arbeid når det gjelder insulinsensitiviteten, i og med at vi er forskjellige som individer. Det er vel nyanser...

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat