Tråd: Ny på karbo
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-12, 10:49   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ny på karbo

Hei
Skal man benytte ketogen diett for vekttap, er det viktig at man følger konseptet nøye fra "A til Å". Det tar kroppen 2-3 uker å være på full fettforbrenning med ketogen diett, derfor kan man ikke ta fri i helgene - dessverre
Du har i tillegg den utfordring at du ikke får trent? Hvis du ruller din rullestol med hendene/armane kan du jo trille en tur på 30 min daglig, da er mosjonen på plass.
Du bør sikre deg at du er i ketose ved å sjekke urinen med stix, i hvert tilfelle i starten, og kanskje du bør satse på rundt 20 gram KH pr dag.
Du har jo ikke så mange kilo du skal kvitte deg med og da må man følge opplegget nøye.
Jeg mener jo at man på ketolysekuren bør spise ren mat. Da kan det være en klikjeks med ost og paprika til frokost, blandet salat med protein ( kjøtt, fisk, ost egg) med dressing til lunsj. Middag: protein( kjøtt fisk egg) med grønnsaker og saus til middag ( her blir det ofte brokoli og blomkål:-) ost med stilkselleri/ paprika til kvelds.
Det er utrolig mye god mat man kan lage, bare søk rundt i oppskriftene.
Hold deg unna lavkarbobrød (det "stjeler" både karbohydrater og protein)
og unngå sukkerfrie sjokolader, dropps etc, hvis du vil ha rtaskest resultt og kanskje benytte kuren til å bli kvitt hang til sjokolade og sukker.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat