Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-09, 16:00   #93
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er fett og ketose farlig?

Jeg synes dette er veldig interessant.
Jeg kjører selv et ganske strikt opplegg med protein/fettfordeling på 20/80, og omtrent null kh (kun fra egg, majones og agurk). Jeg veier pdd i underkant av 80 kg, men har likevel et inntak som gjerne ligger opp mot og til og med over 3000 kcal. Jeg merker tidvis at jeg har (og her kommer litt ekle detaljer) fettdiaré hvor det helt klart er noe som skiller seg.
De første dagene på dette kostholdet, reagerte magen veldig, men det har gått seg mer eller mindre til, men det som faktisk er utslagsgivende, er agurk! Jeg spiser det i utgangspunktet for å unngå refluxer (har historie med magesår og spiserørsbrokk) i og med at agurk har veldig høy base og lite karber. Ikke bare holder det magesyren borte fra halsen, men den holder også magen i relativ gjenge.
Jeg har ennå ikke helt skjønt alle mekanismene med hva som skjer med kroppen min nå, fokuserer heller ikke på kcal, de dukker opp når jeg regner ut maten min, men jeg tror faktisk at magen er verst de dagene kaloriinntaket er høyest. Men usikker.

Vet ikke helt hva jeg skulle fram til med dette innlegget, mer en betraktning i forhold til det at fett kan gå rett gjennom. Jeg ser det klart og tydelig opp til et par ganger i uka

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat