Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-09, 11:04   #100
caduceus
Juniormedlem
 
caduceus sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østfold
Alder: 51
Innlegg: 11
caduceus er på en erverdig vei

Sv: Er fett og ketose farlig?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sjekk denne tråden om trening og ketose, der står det endel informasjon om dette mener jeg å huske. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23842

Mulig jeg ikke var tydelig nok; det er stor forskjell på styrketrening og heftig kondisjonstrening. Jeg nevnte en rask spurt og det blir en del anderledes enn å ligge rolig på en benk og løfte skrot, da kroppen trenger mye mer energi raskt på en spurt enn på styrkeløft. Pål skriver jo også at det er viktig at pausene i slik trening ikke blir for korte. Grunnen er at kroppen må få tid nok til å konvertere nok fett til ketoner som kan benyttes i neste økt.

I tillegg skriver han at det er tyngre å trene styrke på en ketogen diett enn ellers. Grunnen her handler om det samme. Har man nok glukose raskt tilgjengelig er det mye lettere å bedrive tungt kroppsarbeid enn når man må klare seg med ketoner som er mindre tilgjengelige i øyeblikket.

Ellers inneholder en ketogen diett mye proteiner, så at man lett bygger muskler på en ketogen diett, har jeg stor tro på. Proteiner og aminosyrer er som kjent byggestene i bygging av muskler

__________________


caduceus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat