Tråd: Påske - egg
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-06, 04:28   #20
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Påske - egg

jeg har netttopp funnet Cavalier-marsipan, har kjøpt den og skal se om den er noe god - nå i påsken!

På en av mine lokale helsekostbutikker (Lagunen i Bergen) solgte de her om dagen marsipanbrød med sjokoladetrekk uten melk og uten sukker. Kjøpte to, spiste ett og gjemte det andre til påske. (Mmmmm.... Veldig godt!)

Vel, jeg lagde jo marspan til jul... Mandler og splenda, eggehvite og en dæsj madeira... Trillet kuler og dyppet i smeltet 70% sjokolade. Ligger fremdeles en del av dem i en boks i kjøleskapet. (Nei, spiser ikke mye sånt nei!)

Den marsipanen ble litt for tørr, hadde i litt lite eggehvite/madeira. Fordi jeg var redd for å få den for fuktig, fordi da ville jeg vanligvis ha kompensert med melis, og det kunne jeg ikke nå... Heller ikke med blitzet splenda, som var det jeg hadde hatt i, for det var alt for søtt i forhold til "bake-evnen"...Derfor er de marsipankulene veldig tørre og smulete, men de smaker veldig godt!

Nå skal jeg i løpet av påsken prøve den Cavalier-greien! (schlafs...gleder meg... Man kan vel spise litt ekstra snop i påsken vel?? Så lenge man teller i hvert fall...)

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat