Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-11, 15:07   #21
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Feit og trøtt på LCHF!

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

som tidligere jojoslanker og kaloriteller så vet jeg ikke hva slags matvarer jeg bør spise for å få mer fett i kosten, heller omvendt.. noen kjappe tips? jeg er veldig glad i grønnsaker, så hvis jeg bør spise mer av det, er det kjempegode nyheter for meg!

Hvis du ser i linken i signaturen min, så har jeg lagt ut en del dagsmenyer for meg selv. De er ikke alltid ideelle, men jeg har oppgitt næringssammensetningen. Akkurat nå har jeg lagt meg på et ekstremnivå for å prøve å riste av meg et platå, så det vil jeg ikke anbefale en nybegynner å bevege seg ut på, men de første menyene ligger jeg på et karbohydratinntak på 20-30 per dag.

Nakkekoteletter, laks, bacon, ribbe, lammekjøtt o.l. er naturlig fete. Jeg har blitt fan av å legge på en skje kryddersmør på kjøttstykkene. Du kan bruke ren olje eller oljedressinger over salaten. Eggesmør med baconbiter er snadder på fisk osv.

Dersom man belager seg på å få de fleste karbohydratene fra grønnsaker er det ganske mye man kan spise. Blomkål og brokkoli er safe (lag mos av disse med muskat, en god dæsj smør og kremfløte. Snadder). Personlig er jeg veldig glad i asparges, sopp og spinat.

Bruk forresten ekte smør, ikke margarin.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat