Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-17, 10:04   #1
T91
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Oslo
Innlegg: 9
T91 er på en erverdig vei

Lavkarbo for andre gang

Som tittelen tilsier så er jeg på lavkarbo, igjen. Gikk ned 26 kg på 6 mnd og gikk opp 10 kg på 5 mnd etter det pga jeg var ganske lei dietten. Gikk desverre tilbake til gamle synder, men i starten holdt vekta seg da jeg spiste lavkarbo søndag-torsdag og hva jeg ville fredag-lørdag.

Nå Har jeg greid å gått ned 5 kg siden 1 januar, men de siste 2 ukene har vekten stått å vippet mellom 1-2 kg. Jeg pleide å ha vekt stagneringer ett par ganger mens jeg gikk på det første gang, men har lest at det funker ikke like bra når du går på det andre gang? Jeg er litt bekymret for at det stanser opp nå i og med at jeg er 5-6 kg unna idealvekta mi. Kan vel også legge til at jeg var rimelig sporty da jeg gikk på det første gang og trente styrke 2-3 ganger i uka og jogget 1 dag i uka. Nå trener jeg ikke i det hele tatt.

Mitt daglig inntak av karber ligger på rundt 15-30 gram. En typisk dag kan se slik ut:

Frokost: 3 skiver bacon, 2 egg, 3 cherrytomater, 4 spinatblad.

Lunsj: smoothie ( 100g jordbær eller 70g blåbær og 30g jordbær, 1/2 avocado, 2 ss raspeolje)

Middag: svin ytrefilet/biff/kylling/laks, grønnsaker/salat, hvitløksdressing (1.2g pr 100)

Kvelds: 50g paranøtter

+ minst 2 liter vann hver dag.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få en "kickstart" til å komme meg ut av denne stagneringsfasen? 😊

På forhånd takk for svar!

T91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat