Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-11, 09:27   #4
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Hva skal man spørre legen om?

Ikke alle gynekologer er interessert i hormoner og pcos. Det kan gjøre mye forskjell å finne en som virkelig er interessert i dette. (Min forrige ble først ordentlig interessert når jeg sa jeg ikke spiste poteter, da hadde hun nesten tårer i øynene, teita)

Hår på kroppen + mens-smerter + cyster på livmoren + symptomer på hormonforstyrrelse burde tilsammen få noen bjeller til å ringe hos en oppegående lege. Har du presentert symptomene på rams eller tatt bare noen ved hvert besøk?

Jeg har samboer med lavt stoffskifte og har tenkt mye på om medisineringen egentlig var det beste stedet å begynne. Men jeg visste ikke da alt jeg vet nå, og å hoppe direkte fra vanlig norsk mat til gluten og kaseinfri lavkarbo ville han neppe vært med på dengang.

Ett sett prøver for lavt stoffskifte burde omfatte disse: Og de skal taes fastende tidlig på morgenen!
TSH
fT4
fT3
Anti-TPO
TRAS
Vitamin B12
Vitamin D3
Ferritin
Jern
Jernbindingskapasitet
Jernmetning

Og for PCOS også: Også fastende
Glukose
Insulin
C-peptid

og husk for all del at noen leger gjerne vil gjøre ingenting, fordi så mye går over av seg selv. De må overbevises.

Lykke til

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat