Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-10, 16:54   #14
Sunni
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 4
Sunni er på en erverdig vei

Sv: Så forferdelig svimmel

Opprinnelig lagt inn av hønselovisa, her.

Beklager misforståelsen,var nok litt desorientert når jeg skrev det: Men jeg spiser selvsagt mere enn frokost og middag. Har ca 4 måltider om dagen. Noenganger 5. Det jeg skrev var bare for å illustrere hvordan et måltid kunne se ut som.

Desorientert var forresten en veldig bra måte å beskrive svimmelheten jeg føler på!

Tusen takk for svar! Jeg setter veldig pris på tilbakemeldingene!

Sjekk med å ta noen kopper Torro Grønsaks Bulljong?
Foruten å anbefale at du har salter og vann limer jeg inn dette:

For å gi bare ett eksempel på mekanismene bak tretthetsfeno-menet, kan vi se på et mykotoksin som kalles acetaldehyd, og som dannes ved at sukker gjærer. (I slutten av dette underkapittelet vil du få nok en god grunn til å holde deg unna sukker.) Acetaldehyd kan svekke styrken og utholdenheten, medføre sterk trettet og uklar tenkning og sette en stopper for alle ambisjoner. En av måtene det skjer på, er ved å redusere opptaket av protein og mineraler og dermed svekke evnen til å produsere viktige enzymer og hormoner. En annen mulighet er at det ødelegger viktige enzymer og reduserer energien i cellene. En tredje mulighet er at acetaldehyd uten mellomledd ødelegger nevrotransmittere, kjemiske stoffer som har ansvaret for å fullføre alle nerveimpulser. En fjerde er at det binder seg til veggene i røde blodlegemer som, et molekylært lim og gjør dem mindre smidige og dermed dårligere i stand til å trenge inn i og gjennom kapillærene i blodomløpet. Det fører til at vevene ikke får nok næring og blir frarøvet oksygen. Videre, omdanner leveren acetadehyd til, alkohol. Denne prosessen tapper kroppen for magnesium, svovel, hydrogen og kalium, og dermed svekker den celleenergien. Og alkohol i seg selv har selvsagt negative virkninger. Den kan faktisk fremkalle de samme symptomene som når man er full og gjøre oss desorientert, svimle eller mentalt forvirret. Ond sirkel nummer to: Jo mindre oksygen det er i kroppen, desto mer alkohol blir det dannet.
Resten kan leses her:
http://www.trim.no/forum/index.php?topic=20371.0


Sist redigert av Sunni : 22-06-10 kl 17:16.
Sunni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert(Scd-lavkarbo) Svar med sitat