Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-11, 13:16   #191
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Himaele, her.

Hallo godtfolk!
Hvordan står det til med dere?
Her humper det avgårde.. Hadde jo en tråd her en dag om at jeg var så innmari matlei.
Har nå fræst rundt på nettet og funnet en del oppskrifter, spm frister og som skal prøves.
Jeg tror jeg har vært litt for streng med meg selv ang karbo inntak.
Vært redd for å få i meg for mye.. Nesten ikke tillat meg å spise noenting som kan ha litt karb i seg..
I går kveld hadde jeg kveldskos med litt kinakål, ikke mye, par små flak, med ost og skinke på, og litt paprika. det smakte rett og slett himelsk godt! Godt å kjenne noe litt friskt og sprøtt (paprikaen er sprø)
Har jo lest så mye om at grønt er ikke bra pga karbo osv osv.. men litt må man jo ha..

Jeg er litt nysgjerrig på hva dere spiser i løpet av en dag.. hvor mye karbo dere får i dere? Hva har dere satt som maks grense?

Vil holde meg i ketose. er derfor jeg er redd for å få i meg for mange karbisser...

oh ja.. jeg følte jeg syndet stygt i går..
Bare MÅTTE ha! ei karbonadekake.. med 1 egg på.. 100gr karbonade inneholdt rundt 8 karb tror jeg.. den jeg spiste veide ca 80 gr. Følte det ble mye karb på et måltid Men.. det smakte godt da..

Håper dere alle får en fin fin lørdag, og ei nydelig helg!

Hei
jeg lurer litt på hvor lenge du har holdt på nå og om du har valgt en retning ...noen er jo i ketose helt opp til 50g karbs.
ut i fra det jeg ser av det du skriver så er du nok for streng ja man skal jo spise masse grønt er jo ikke mange karbene i det da...har du lagt inn ting på diett.no for og se hvor mange karber du spiser i løpet av dagen?
syns du burde finne ut hvor mange g du skal ligge på og legge opp etter det. så skal du ha gr.saker til alle måltidene helst. Det annbefaler de jo alle sammen kos deg med gr.sakene du bare være litt forsiktig med kålrot og gulrot...jeg spiser det innimellom men tar jo da vekk fra andre ting ang karbonader om det er no du er glad i så lag deg opp noen hjemme lagde og frys ned for eks det e rjo både syndt og godt.
lykke til

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat