Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-10, 13:23   #4
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: September slankern

Tenker jeg slenger meg på her jeg. Har ikke begynt på ketolysekuren ennå, men så er det ikke september ennå heller. Grunnen til at jeg venter er todelt. Den ene er at jeg trenger å forberede meg litt (samle oppskrifter, kjøpe inn matvekt og riktig mat) samt at det er en fest på lørdag, og da kan jeg like godt vente til den er unnagjort, så jeg ikke får en smell som ødelegger.

Har i de siste to ukene kutta ut alt av karber utenom maten da (brus, godteri, saft), samt å være litt mer bevisst på hva jeg spiser. Dette for å kutte ned sukkerinntaket i forkant, så kroppen ikke går helt i sjokk når jeg kommer i ketose. Har allerede hatt noen skikkelig slappe dager, og i dag var jeg så svimmel på banen på vei til jobb at jeg trodde jeg skulle besvime. Dette har skjedd før, så det har ikke nødvendigvis noen sammenheng med lavere sukkerinntak (har hatt lavt blodtrykk lenge).

I tillegg fant jeg i går kveld ut at jeg er allergisk mot Cashew-nøtter, noe som var litt festlig (eller ikke så festlig som skremmende), så nå lurer jeg litt på om jeg skal styre unna nøtter i kostholdet (har aldri vært stor på nøttespising, men blir ikke akkurat frista til å begynne når halsen lukker seg i protest). Så hvis noen har tips om ting som kan erstatte nøtter, så setter jeg pris på det.

Ellers kan jeg nevne at jeg er en mann/gutt på 34 år som bor i Oslo. Sist gang jeg sto på en vekt var jeg kommet opp i 84 kilo, og det er temmelig mye for en lav person som meg (1.66). Tipper jeg sikter på 70 kilo, så får vi se hva jeg faktisk veier nå så snart jeg får tak i en vekt. Ticker kommer når dette er ordna.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat