Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-12, 07:47   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ang glutenfritt mel... Hva kan man bruke til hva?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Det var akkurat den jeg brukte og jeg laget også krydderkake. Men min krydderkake er uten surmelk.
Oppskriften er en gammel variant med koppmål og forholdet er vl omtrent 2-1-1 kopper med mel-sukker-melk, + smør/margarin og krydder.
Kaken ble rett og slett vond. Den smakte maizenamel og hadde sånn rar "silkesmak" æsj!

Jeg vet jo det er litt ormebol å spørre om slikt her inne lol
Men jeg vet det er mange som er veldig gode på alternativ matlaging her inne, så derfor håpet jeg på å treffe på en sånn som deg smjg

Jeg spiser jo normalt ikke sånt, vanligvis lager jeg lavkarbokake og lavkarbosnop. Men jeg har ikke råd til å lage langpannekake til basar med kokosmel. Det blir jo svindyrt!!!
Også er det jo helst sånn at jeg gjerne kunne tenke meg å smake på min egen bakst da...

Min erfaring er at det som regel ikke går så greit å bruke vanlige oppskrifter og GF-mel. Surf heller rundt og let etter GF-oppskrifter - da får man bedre resultat.
Dersom du vil servere GF borte i stedet for å ta med "vanlig + eget" så kan kanskje toro sine ferdigpakker (finnes noen GF) være noe? Har ikke prøvd dem selv, men hører at de er helt greie på smak.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat