Vis enkelt innlegg
Gammel 23-12-17, 22:36   #6
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Delvis nybegynner trenger hjelp!

For mye fett? Atkins har ikke noen grense for hvor mye fett du skal spise.
Du trenger heller ikke drikke kaffe med kokosnøttolje. Det er helt unødvendig.

Det jeg gjør er å sørge for å ha 5ss med fett/olje/smør til hvert måltid. Til hvert måltid skal det være minst 200g med grønnsaker i lista over det du kan spise så mye du vil av. Annet tilbehør er bare icing og bidrar til visuelt og smak, men ikke så mye næringsmessig. Jeg holder meg til ca. 25-35g proteiner per måltid som vanligvis betyr en filet ca. 100-200g. Uten grønnsakene er fettet ikke mulig å få i seg.

Jeg spiser ofte salat til lunch og gryte til middag. Salaten plukker jeg på jobben med det som er tilgjengelig der og middag lager jeg to ganger i uka og fryser ned.

Hvis jeg er mer sulten så spiser jeg mer, men veldig ofte er det ikke tilfelle. Hvis du har spist et godt måltid og ikke er mett i 5-6 timer så har du gjort noe galt. Det må ha vært karbohydrater i maten som trigger sult.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat