Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-13, 07:31   #16
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Barn og mengder

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Som pedagog vet du jo at det er stor forskjell på å ha en betinget medbestemmelse (eller i praksis komme med et ønske) og det å ha ansvaret for den endelige avgjørelsen. Barna kan jo gjerne velge mellom medisterkaker og kjøttkaker, men ikke sjokoladekaker. Hvis man gir små barn ansvaret for hva det skal serveres til middag forsømmer man sin omsorgsplikt.

Det er Merete Hansen-Møllerud som har stått for denne adferdsdelen av boken, hun er medlem her på forumet (MHM) selv om hun ikke har vært aktiv på lenge – dessverre.

Les boken, den anbefales!


-

Takk for anbefalingen om å lese boken, jeg har lest den og synes den er bra.
Det var din utheving jeg kommenterte.
Jeg anbefaler deg å lese hva jeg skrev litt mer nøyaktig. Eller forstår du ikke hva jeg mener? Må jeg virkelig presisere at om barn har lyst på sjokoladekake til middag så må man ta en samtale om at dette ikke er middag og for eksempel foreslå medisterkake?
Jeg kan godt liste opp hva som menes med medbestemmelse. Det er ikke å bestemme alt selv.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat