Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-05, 00:36   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Morsomme argumenter på at lavkarbo er usunt

Ok at jeg bruker din mld. Iset? Synes den var bra.

Opprinnelig melding av Iset:
Mettet fett, eller fjøsfett som noen kaller det, er IKKE skadelig. Det er naturlig fett som mennesket har spist siden vi kom hit på jorda, mens det er de siste årene med fettfobi og lettprodukter vi har fått overflod av vektproblemer og hjerte/karsykdommer.


Svar:
Argument nr. 1 kommer fra nybaktmamma.com

Dette stemmer ikke. Hjerte/karsykdommenr gikk betraktelig ned i Norges befolkning da myndighetene startet å opplyse om mettet fett versus umettet fett. Det kan jeg hoste opp tall på hvis der er av interesse.
Jeg vil også tro (uten at jeg var der ) at folkene i steinalderen spiste mettet fett mye sjeldnere enn oss. De manglet bla brunosten. Seriøst: Før menneskene begynte med husdyrhold hadde de ikke tilgang på melk, ost, rømme osv De hadde heller ikke tilgang på transfett. Det fettet de hadde tilgang på i steinalderen var fra dyr de hadde felt og de spiste ikke kjøtt hver dag.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon

Sist redigert av HP : 19-12-05 kl 20:29.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat