Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-10, 22:22   #59
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbohydrat-teoriene er manipulasjon

Opprinnelig lagt inn av MFUS, her.

Man kan ikke være litt åpen for julenissen eller fjernhealing for den saks skyld, eller Martha Louise som prater med engler m.m.

Alternative retninger er omstridt og få det med deg, fagekspertisen er entydig i sine anbefalinger.

Skal man være litt åpen for å bevege seg bort fra fagkunnskap? Er du gal menneske, helsemyndighetene kan ikke ha det slik - hva pokker mener du skal stå i pensum i ernæringslære om man skal være åpen for det ene og det andre?

Man må nødvendigvis ha kjøreregler, noe som viser hva som til enhver tid er fasiten - og det har man også og det MÅ jeg forholde meg til.

Men for all del, folk dør jo ikke om dem spiser litt annerledes i den ene og den andre retning, sågar jeg selv spiser ikke helt i tråd med anbefalingene - ikke alt for lenge siden jeg røyket også selv om jeg godt visste at det ikke var bra.

Men kan ikke anbefale og gi råd om at folk skal røyke eller spise omstridt for det - vil påstå at de aller fleste spiser usunt i forhold til anbefalingene og har flere vaner som spriker med tanke på det optimale. Men fagfolk kan ikke gå ut og anbefale kake selv om de selv liker det og snop og spiser for mye sukker (eller annet som ikke er det sunneste).

Man må ta utgangspunkt i det faglig mest korrekte ved anbefalinger- og nei, jeg kan ikke åpne for annet selv om jeg ikke lever helt optimalt selv.

Hvorfor så hissig? Du kan bli utestengt av slik banning.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat