Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-09, 12:46   #34
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er fett og ketose farlig?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg er faktisk nødt til å protestere på dette med energi inn og ut igjen, for det kan bare ikke stemme.

Ta for deg sukker (407 kal. pr. 100 gram) og smør (734 kal. pr. 100 g). Spis bare sukker én uke, og smør en annen uke. Hva tror du at du legger på deg av? Jeg mener bestemt at det ikke er hvor mye man spiser, men HVA du spiser som bestemmer om kroppen skal LAGRE energien eller IKKE. Spiser man for mye smør (energi) går det ut igjen på naturlig måte.

Hei! Jeg tror ikke vi skal starte en lang diskusjon om dette. Jeg har vel allerede kommentert det du sier i innlegget over. En høykarbo (=sukker) diett vil gjøre at du legger på deg, mens en høyfettdiett (=smør) vil bidra til at du går ned. Ingen er uenig i dette. Det er vitenskapelig bevist ut over enhver fornuftig tvil. Men vi kan ikke oppheve de fysiske lovene. Det er ganske enkelt ikke mulig å tilføre kroppen 5000 kalorier per dag, forbrenne 2000, og gå ned i vekt. Det er bare ikke fysisk mulig.

For å sitere meg selv fra innlegget over: "
LCHF stimulerer kroppen til å benytte mer av egne energilagre, spesielt energi fra fettvev. Samtidig reduseres sultfølelsen og aktivitetsnivået øker. En høykarbo-diett vil til motsetning begrense bruken av egne energilagre, stimulere til lagring av energi og øke sultfølelsen"

Så da er vi vel egentlig ikke uenige?

  Svar med sitat