Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-06, 10:25   #22
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Atkins' diett - farlig eller genial?

Opprinnelig lagt inn av leenam

1,5 kilo på tre uker er nok det, gratulerer! Jeg har levd nokså lavkarbo ett år nå og har gått ned bare litt over 2 kilo. Jeg har økt drastisk på fettinntaket i senere tid og kuttet karbohydrater ned ennnå mer og ser ikke vektreduksjon i øyebliket i det hele tatt, men det er kanskje som Sten Sture sier at hans diett er ikke vekt- men fettreduksjonsprogram. Uansett er det for meg for tidlig å si noe om denne siste endringen i kostholdet og dessuten skal jeg bare 2 kilo ned, hvis i det hele tatt. Det kan nemlig godt være at jeg får mer muskler av denne kosten - jeg trener jo styrke og synes å se en plutselig endring på tricepsene mine, for å ta noe som er godt synlig!

Det er ikke sikkert du skal lengre ned i vekt da. Kroppen balanserer seg der den vil være. Og når du trener, så vil du nok få større muskler fordi du tilfører kroppen mer byggesteiner (proteiner) gjennom dette kostholdet. Og muskler veier mer enn fett. Så du kan faktisk veie det samme, og likevel oppnå drastiske forandringer på utseendet, og gå ned flere buksestørrelser, bare ved at kroppssammensetningen endrer seg (blir mindre fett og mer muskler, og kansje strammer opp gjennom treningen). Muskler veier mer enn fett.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat