Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-11, 08:51   #9
fleur78
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 34
fleur78 er på en erverdig vei

Sv: Moderat karboinntak

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Selv på moderate lavkarbodietter (ikke ketogene) er fokuset fortsatt å spise karbohydrater av rett type (lav GI). Å holde igjen på karbohydratene hele dagen og så spise sjokolade om kvelden er ikke noe jeg vil anbefale. Det er ikke bare det totale inntaket av karbohydrater som er cluet, å spise ketogent til tre måltider og så "fylle opp dagskvoten" med sjokolade om kvelden er ikke noe blodsukkeret og hormonene dine vil juble over.

Det er bedre at de fleste måltidene daglig består av mat med karbohydrater i begrenset mengde og med lav GI, men å følge streng lavkarbodiett i løpet av dagen for så å tillate seg å fylle opp kvoten med sjokolade...det blir som å faste hele dagen for å så stappe i seg en pose smågodt om kvelden. Hva om du fortsetter å spise sunt i løpet av dagen og unner deg litt sukkerfri sjokolade, nøtter etc om kvelden?

Ok jeg er en skikklelig sukkerjunkie og mitt normale kosthold ville kanskje sett slik ut:
Frokost: Smoothie med yoghurt, bær og juice
Lunsj: 2 brødskiver m/yoghurt og juice
Middag: Normal middag med ris, pasta eller potet
Kvelds: 2 knekkebrød m/pålegg
Snacks: 1 iskaffe med litt krem + litt sjokolade (kanskje 30-40 gram)

Nå derimot ser mitt kosthold slik ut:
Frokost: Gravlaks/røkelaks eller spekeskinke m/eggerøre/avocado. Eller omelett, egg&bacon e.l.
Lunsj: Salat med feta/ost og skinkebiter e.l.
Middag: Et stykke fisk/kjøtt uten ris/pasta/potet, men med grønnsaker og grønnsakspure (pastinakk, kålrot e.l.). Av og til skeier jeg ut og spiser middag med karbo siden vi har en 1-åring i hus.
Kvelds: 1 skyr
Snacks: fremdeles 1 iskaffe + litt sjokolade.

Da er mitt spørsmål: Hvis jeg MÅ ha den sjokoladen (noe jeg MÅ hehe), hvilket av disse kostholdene anbefales?

fleur78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda Svar med sitat