Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-05, 22:38   #22
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

jeg synes det er rart at dere ikke unner dere noe godt av og til.. vet ikke hvor mye dere skal ned i vekt.. men jeg må bare skryte av dere.... maks... nå har jeg egentlig ikke noe kostholdsfilosfi å gå etter.


spiser kun proteiner og sunt fett. men har forstått at Atkins bruker mye mettet fett, ost, bacon osv... slik at man ikke får "godtesug".. kan dette stemme?

jeg skjønner ikke at de som teller kcal... de går jo ned i vekt selv om de spiser karbs...

Det er ikke alle som ikke unner seg noe godt innimellom. Jeg spiser karbohydrater med jevne mellomrom. (Jepp, sjokkis og iskrem og kake og søppel, med varierende resultater vel å merke. Du finner ut hva du tåler etter hvert.) Akkurat nå har jeg ikke spist en brødskive på et par måneder. Men jeg tåler et par biter med sjokolade i ny og ne.

Atkin's (tror jeg) har som hensikt å balansere fettypene. Det er ok å spise noe mettet fett, så lenge du øker det umettede fettet tilsvarende. Fett stiller som sagt sultfølelsen. Men det er ikke meningen å leve på egg og bacon. Hvor mye fett man tåler merker man veldig greit selv. Spiser du for mye blir du dårlig. Spiser du for lite blir du sulten.

Det kan hjelpe veldig å få en god kostholdsplan. Hvis du er dead serious på det her så anbefaler jeg å lese mer om det. Hvis du er interessert i å snakke med en ernæringsterapeut som har erfaring med "hard cases" så kan jeg sende deg telefonnummer i en PM. Han kan sikkert sende deg et kostholdsoppsett og en del forslag til matvarer og -retter, men kommer garantert til å ville at du kommer og tar noen prøver. Ellers har jeg et alternativ i Trondheim. Jeg vet ikke hva som er nærmest for deg, jeg.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat