Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-11, 22:20   #18
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lav-karbo usunt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Leger har så mange rare meninger. Min (X-)lege mente at "ødemene som forsvant" (i 30 grader, stillesittende, mens jeg 3 måneder tidligere hadde hatt store problemer i skarve 25 grader på en norsk sommerdag) og kiloene som forsvant bare var "placebo". (Jeg byttet til Erfa vhja en privat lege etter at fastlegen avslørte at han "overhodet ikke vurderte Erfa". Selv uten kjennskap til medikamentet. Punktum. )Vel - virkningen vedvarer...

Ja, lavkarbo trenger jo absolutt ikke å være under 50. Mange av oss opplever positive virkninger av "lavkarboprinsippene" lenge før det.

Det jeg ville si er at om du har antistoffer så bør du se på denne boka
http://www.amazon.co.uk/Why-Still-Ha.../dp/1600376703 Ikke se deg blind på tittelen. Den omhandler mye om de bakenforliggende tingene i Hashimotos/Graves og indirekte sier den også en del om hva man kan påvirke selv.

Takk, skal se på den . Jeg har vel latt dette med stoffskiftet ligge litt fordi det har vært så mye, har som nevnt ME også, og fortsatt en ganske stressende livssituasjon som jeg jobber med å mestre og endre. TTT ... Da jeg begynte på Atkins i 2004 var det fordi et Sone/Fedonaktig kosthold ikke gjorde noe som helst for meg, jeg ble veldig fort sulten og fikk nok for lite fett. Ketose er behagelig sånn sett. Etter alle disse årene har jeg fortsatt ikke helt funnet det optimale kostholdet for meg - men jeg har forstått såpass som at jeg trenger et godt balansert kosthold uten for store utslag i noen retninger ... Kan til og med tåle gluten og melkeprodukter bedre i perioder (magemessig, altså), men i disse dager funderer jeg på å kutte det helt ut igjen for en periode for å se hva det evt kan føre til av bedring. Det kan nok hende det er mye jeg ikke tenker over som kan bli bedre av det


Sist redigert av Huldr : 28-09-11 kl 22:29. Årsak: manglet et 'ikke'
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat