Tråd: 8 kg til jul!
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-15, 12:56   #235
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Takk for heiing! Ganske stabil denne uka her, var 89,1 i dag tidlig, skulle ønske det var litt ned, men jeg lever godt med mye god middag for tiden, så det er ikke så rart. (Søster bygger om kjøkken, så jeg lager middag til henne og familien stort hver dag for tiden.)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Skjønner det! Krysser fingra for at det går over. Jeg har hatt perioder med tørre øyne, men det er nok mer generelt diabetes-relatert, samt kanskje også noe stivhet i linsen pga stær, for alt jeg vet. Har brukt øyedråper jeg fikk av optikeren min, og byttet også linsevæske til Alcon Optifree Express, som er det beste mht. fukt jeg har brukt hittil. Klart, om du har dags/døgnlinser, kan du sikkert se bort fra det siste rådet.

Ellers er jo Lemen her inne optiker, så kanskje hun har noen ytterligere råd?

Tror ikke jeg har så mye å komme med når det gjelder tørre øyne her. Det har vel litt med væskebalansen, og at man får i seg nok fettstoff man kan påvirke selv, er stort sett problem med produksjonen og sammensetningen av tårefilmen som er årsak til at det blir tørt. Ellers så er det de ytre påvirkningene med tørr luft, vedfyring, varmepupme, ventilasjonsanlegg osv. som kan forverre tørre øyne. Ikke hørt om noen som får tørre øyne av å legge om kostholdet til lavkarbo før.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat