Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-12, 21:24   #283
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Vegard"Det har en veldig naturlig forklaring, og det er at fosteret/barnet veier lite, så det skal veldig lite til før konsentrasjonen blir større enn det som er heldig. Små barn har heller ikke fullt utviklet nedbrytningsenzymer for tilsetningsstoffer, og derfor er det frarådet å gi dette til småbarn. Man skal heller ikke gi små barn honning, må det også være farlig da?" Jeg vet jo at det er pga vekten, men poenget er at det er skadelig og ikke noe som helst sunt. Hvorfor skal voksne putte i seg det barn ikke tåler?Hvordan kan vi vite at vi kan bryte det ned bedre?Aspartam er jo ikke akkurat noe vi er lagd for å innta og dermed er forberedt på å nedbryte. Jeg tipper det er individuelle forskjeller på hvem som lagrer skiten og hvem som klarer å kvitte seg med det, bl.a avhengig av hvor mye annet en forgifter kroppen med og avgiftningsorganenes funksjon som følge av det. Honning er jo ikke bare skadelig, så det var en dårlig sammenligning. Men hvorfor frarådes honning egentlig?

Honning kan inneholde Clostrium botulinum som kan utløse botulisme. Ingen honning til barn under 12 måneder.

Hvordan det da plutselig, ved 12 måneder er greit lurer jeg litt på.. Høres farligere ut enn aspartam, spør du meg.. Det er ekte nervegift, ikke bare "nervegift", som man kaller aspartam, fordi at man har hørt ditt og tror datt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat