Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-14, 19:53   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Ketose - normalvektig

Jeg tror ikke det er skadelig å leve i ketose selv om man er normalvektig. Selv er jeg undervektig men nødt til og leve ketogent pga diabetes type 1 og manglende evne til å tåle insulin.
Når det er sagt så mener jeg personlig at om man ikke er nødt til å leve ketogent enten pga helse eller for å få en kickstart på vektnedgangen, så ville jeg valgt en mer moderat retning da det er lettere og rimeligere enn å leve slik jeg gjør.
Uansett, om du vil være i ketose, så skal du ha minimum 15 karbohydrater pr dag, og de fleste karbohydratene skal komme fra grønnsaker.

Slik jeg har lest her inne så er det noen som ikke blir kvitt de siste kiloene om de er for strenge med karbohydratene, mens andre må stramme inn karbohydratene for å bli kvitt de siste kiloene. Men dette kan andre mye, mye mer enn meg om.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat