Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-09, 18:59   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fungerer ikke Grete Roede?

Når man klarer å bli tjukk av å spise spise to toast om dagen og jobbe åtte timer hver dag på lager, så er det noe annet som spiller inn. Vi mennesker har jo veldig forskjellig metabolisme, men ett er sikkert. INGEN har godt av raffinerte karbohydrater, der er jeg urokkelig, altså. Og avhengighet henger sammen med noe mer dyptliggende, om det så gjelder kneipp eller heroin.
Når jeg sier at GR-lignende kosthold sikkert kan fungere fint for noen, da snakker jeg om folk som gjerne har vært friske og slanke stort sett hele livet (det er en kjennsgjerning at det er lettere å gå ned i vekt når man har lagt på seg i voksen alder, dette har med antall fettceller og kroppens ''hukommelse''). Særlig for oss med sykdommer som går på stoffskifte og nedsatt insulinfølsomhet vil mager og såkalt ''normal sunn kost'' kunne bli gjentatte slag i trynet og over tid gi følelsen av personlige nederlag. Enn om jeg fortsatt har noe overvekt, så er jeg friskere enn jeg har vært i hele mitt voksne liv. Det hadde ikke skjedd om jeg ikke hadde oppdaget lavkarbo/høyfett.
Det viktigste er uansett at man finner sin vei, og at de veiene også blir gjort tilgjengelig via ydmykhet til nyere forskning og åpne sinn for at tradisjonell tankegang ikke nødvendigvis forteller hele sannheten.
Det har i alle fall gjort mye for mitt selvbilde å se at det ikke var min skyld alene at jeg er overvektig, og har vært det hele livet. Jeg har kasta bort mye tid på å være en mislykket tjukkas som ikke fortjente å spise

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat