Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-10, 14:15   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Eurodiett er jo en medisinsk ketogen diett, så den går fint under lavkarbo, men heldigvis så har ED mange faser hvor man innfører normale matvarer a la Fedonsk kost over tid, og man skal ha tett oppfølging.

Med den bmi-en som jo ikke er så høy lenger, så ville jeg heller spart pengene og tiden min og gått for et ketogent kosthold med vanlig mat du får kjøpt i dagligvarehandelen! Du kan jo alltids snuse litt på Ketolysekuren, boka får du lånt på biblioteket, og det er veldig mange som følger det kostholdet her inne, sånn at tilgangen på info og råd er stor. Ketolyse er absolutt LCHF, og en enkel og ålreit måte å leve og spise på!
For mye protein er heller ikke bra når du ligger på et såpass lavt nivå på karbene. Overskudd av protein vil kunne spaltes ned til glukose, hvilket kan gi noe forhøyet blodsukker og vektstagnasjon. Det skjer ikke om du er mer liberal på fettet (60% pluss). Fett gir i tillegg til stabilt blodsukker en større metthetsfølelse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat