Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-10, 11:12   #20
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Første delmål nådd!

Jeg har også ME - kjenner meg godt igjen i det du forteller. Jeg har opplevd at det å slappe av i forhold til maten er mer effektivt enn å passe nøye på at det er riktig mat... stress er den verste fienden i så mange sammenhenger.

Her på forumet diskuteres det støtt at det er et poeng i seg selv å endre vaner og tankemønster i forhold til mat som kos og mat som trøst, etc, men for meg har det vært viktig for - tja - frihetsfølelsen? - å kunne gjøre det der, være utslitt / sint etter NAVmøte / engstelig over rare nye helsekomplikasjoner / etc, etc - å trøste meg med en chai latte på café, for eksempel, og gi blanke i at den er laget på lettmelk.

Så ja, altså, når en står til opp over ørene i stress (ikke bare kost-relatert) så vil jeg stemme for å gjøre hva enn som må til for å redusere det; å gå ned flest mulig kilo fortest mulig er ikke viktigere enn fred og ro i hodet. Du har uansett gjort en kjempeinnsats! Tjue kilo på et halvt år! Det er litt av et arbeid når en ikke alltid orker så mye som å klekke et egg.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat